Reklam
Eski Türk Amerikan Federasyon Başkanı Kaya Boztepe'den TFF'ye Sert Sözler BU KADRO HARCANDI

Eski Türk Amerikan Federasyon Başkanı Kaya Boztepe'den TFF'ye Sert Sözler BU KADRO HARCANDI

Instagram'da Gör

Eski Türk Amerikan Federasyon Başkanı Kaya Boztepe, A Milli Futbol Takımı’nın Dünya Kupası sürecine ilişkin çok sert açıklamalarda bulundu. Boztepe, başarısızlığın yalnızca teknik direktör tercihleriyle açıklanamayacağını belirterek asıl problemin Türkiye Futbol Federasyonu’nun yanlış kamp planlaması ve organizasyon eksikliği olduğunu söyledi. ABD’de yaşayan biri olarak süreci yakından takip ettiğini belirten Boztepe, birçok milli takımın ABD Futbol Federasyonu tarafından önerilen kamp alanlarını düşük maliyetlerle değerlendirdiğini ancak lojistik, iklim, antrenman kalitesi ve konaklama şartlarını dikkate alarak kendilerine en uygun lokasyonları tercih ettiğini ifade etti. Geçmiş yıllarda TFF’nin bu konularda kendilerine danıştığını söyleyen Boztepe, bu kez hiçbir profesyonel görüş alınmadan karar verildiğini belirtti. Boztepe’ye göre milli takım, sıcaklığın 52 dereceye kadar çıktığı Arizona çölünde kamp yaptı. Aşırı sıcak hava koşullarının oyuncuların fiziksel direncini ciddi şekilde zorladığını, buna ek olarak antrenman sahalarının profesyonel standartlardan uzak olduğunu ve futbolcular için sakatlık riski yarattığını söyledi. Bu kampın ardından milli takımın ilk maç için Arizona’dan Vancouver’a yaklaşık 3400 kilometre uçtuğunu hatırlatan Boztepe, takımın burada hem iklim hem de saat farkıyla mücadele etmek zorunda kaldığını vurguladı. Ardından tekrar ABD’ye dönülerek yaklaşık 1350 kilometrelik bir yolculukla San Francisco’ya geçildiğini, takım henüz bu değişime uyum sağlayamadan yeniden uzun bir seyahatle ABD karşılaşmasına çıktığını belirtti. Boztepe, kısa süre içinde yapılan bu yoğun seyahatlerin, sürekli değişen hava koşullarının ve biyolojik saat farkının futbolcuları hem fiziksel hem mental olarak yıprattığını ifade etti. “Son yılların en kaliteli kadrolarından biri yanlış planlama, kötü organizasyon ve liyakatsiz kararlar yüzünden harcandı” diyen Boztepe, yaşanan sürecin saha içinden çok saha dışındaki yönetim hatalarının sonucu olduğunu söyledi.